Курс на УКРАЇНСЬКЕ або Плануємо антикризові комунікації в умовах бойкоту продукції російських виробників
Сьогодні інформаційний простір переповнений публікаціями та
негативом на тему бойкотування продукції російських виробників.
Сайти на зразок «Зроблено в Україні», журналістські
дослідження В пошуках made in Ukraine з Юлією Савостіною, статті «Код ворога» або Російські бренди, які прикидаються іноземними, масово розповсюджувані вітчизняними блогерами та активістами заклики в
соцмережах зробили свою справу.
Українці звернули увагу на те, що вітчизняні виробники виготовляють
подекуди нічим не гірші товари, аніж російські а чи закордонні, заводи яких
розміщені в Росії. І якщо раніше при фразі "вітчизняний виробник" більшість з нас, як мінімум, з недовірою ставились до якості/ефективності такої продукції/послуг. То зараз пробувати нову для себе українську продукцію перетворилося на справу честі! :)
І поки на форумах та в коментарях під публікаціями на тему економічного
бойкоту точаться суперечки, наскільки такі дії ефективні (зважаючи на той факт,
що на ворожих підприємствах в Україні працює українське населення), поговоримо
про інший аспект цієї теми.
Як діяти, коли ваша компанія опинилася у кризовій ситуації, оскільки ви продаєте, в т.ч., продукцію російського виробника? Що робити,
коли думка та позиція споживачів бренду, який торгує російськими товарами, не просто
обговорюється «в кулуарах», а й переноситься у більш широкий вірусний простір – соціальні мережі?
Що таке маркетинг у соціальних медіа читаємо тут
Що таке маркетинг у соціальних медіа читаємо тут
Отже, якщо на вашій сторінці почали з’являтися масові гнівні коментарі
на зразок таких,
з цього можна зробити 2 позитивних і 1 негативний висновки:
✔ Ваша аудиторія відверта, а отже, ви завжди можете
очікувати від неї активний фідбек.
✔ Ця аудиторія скаже все, що думає, але на вашій
території, де ви можете швидко пригасити конфлікт. А не «роздмухує вогонь» на
форумах та блогах, де проконтролювати її буде складніше.
✔ І, нарешті, негативний. Невдоволення вашої аудиторії
набуло масового характеру, а отже, не вийде (та і не варто!) відповідати
коментарями на зразок «не хочете – не купуйте». Доведеться спланувати комплексну
кампанію реагування на негатив в інтернеті.
Про особливості управління репутацією в інтернеті можна дізнатись тут
Про особливості управління репутацією в інтернеті можна дізнатись тут
Ось орієнтовний план кампанії.
1. Пишемо та розміщаємо на сайті офіційну позицію компанії. Суть – ми
розуміємо ситуацію та вашу (споживача) точку зору, ми підтримуємо вітчизняних
виробників, розширюючи представленість їх товарів. І головне – ми виведемо
продукцію російських виробників із продажу, якщо вона не користуватиметься
попитом. Приклад, як це зробив ритейлор Watsons Україна.
2. Формулюємо шаблон відповідей для коментарів у соцмережах, для листів
у зворотньому зв'язку, якого потрібно дотримуватись при реагуванні на коментарі споживачів.
3. Намагаємось уникати реклами
російської продукції в соцмережах, хоча б тимчасово. Не розпалюємо ситуацію.
4. Популяризуємо продукцію вітчизняних виробників. У постах проводимо
патріотичні паралелі, формулюємо патріотичні заклики на зразок «like, якщо обираєш
українське». Наприклад, уся промокампанія Чернігівського у соцмережах уже давно побудована на патріотичних засадах :)
5. Організовуємо патріотичні активації/конкурси/флешмоби на зразок
«Чому я люблю Україну». Перевірено, викликає шалений позитивний ажіотаж!
Або проводимо "Дні української мови" у спільноті (комунікація українською у певні дні тижня). І повірте, вас підтримає не лише україномовна частина фанатів :)
Результат. Ви не лише переконаєте аудиторію у тому, що як соціально
відповідальна компанія/бренд налаштовані патріотично, а й частково перекладете відповідальність за
продаж продукції під кодом 46 на самих споживачів.
А які ідеї з антикризових комунікацій в умовах економічного бойкоту
запропонували б ви?
Джерело
З історії:
Вперше економічний бойкот товарів був ініційований у Львові у грудні 2013 кількома активістами, котрі закликали українців обмежити покупку продукції брендів, що належать регіоналам. Тоді «під забороною» опинилися продукція «Родинної ковбаски», чаї Batik та Askold, консервація «Верес» і молочна продукція КОМО та «Галичина». Відтоді ця ініціатива набула міжнародних масштабів.
Komentarze
Prześlij komentarz