Podsumowanie roku: projekty, nowe znajomości oraz freelance


Projekty, nowe znajomości i freelance full time - tak bym "oznakowała" rok co mija. W tym podsumowaniu również chciałabym przypomnieć najbardziej ważne dla mnie wydarzenia oraz podziękować wszystkim, z kim mogłam ich przeżyć i zrealizować.
➤ Rok zaczął się od... zwolnienia z mojej pierwszej pracy po przeprowadzce do Polski. Była to bardzo trudna decyzja, jednak życie pokazało, że praca home office, a od czerwca - freelance full time - się opłaca. Kiedy nie czekasz, że raz na miesiąc Ci wpadnie na konto kasa, to spinasz d…pe i aktywnie rozwijasz się, aby znaleźć klientów i zabezpieczyć sobie stały dochód.

➤ Startowałam ze swoim pierwszym autorskim projektem “Żorzanka w biznesie” – serią podcastów o przedsiębiorczych żorzankach. Coś, co było pomysłem jednej osoby, bez pomocy i finansowania, przerosło w kolejny projekt pod patronatem Domu kultury “Żorzanka w twórczości” i stało częścią  lokalnego projektu pod patronatem Urzędu miasta “Żorska strefa przedsiębiorczości”, który realizujemy razem z innymi inicjatorami. Więc, przysłowie “za darmo umarło” nie zawsze się sprawdza, bardziej mi się podoba “daj coś od siebie tak prosto, a otrzymasz w dziesięć razy więcej”.

➤ Pierwszy raz w życiu stałam bohaterką wywiadu na radio oraz artykułów w mediach zagranicznych (Tygodnik Nowiny, Radio Żory, Radio 90, telewizja TVN) – i wszystko dzięki projektowi „Żorzanka w twórczości”.
➤ Aktualizowałam swój profil na LinkedIn, założony jeszcze 8 lat temu, i zaczęłam go rozkręcać, ponieważ widzę w tym perspektywy dla B2B biznesu.  Zapraszam do swojej sieci kontaktów! ;)

➤ Organizowałam i poprowadziłam wspólne z Dagmarą Bożek-Andryszczak pierwsze polsko-rosyjskie warsztaty dla nauczycieli i korepetytorów „Jak promować swoje usługi i pozyskiwać klientów z Internetu”. Ciąg dalszy nastąpi :)

➤ Przetłumaczyłam 2 książki. Moja pierwsza, przetłumaczona z polskiego na rosyjski – autorstwa Sebastiana Morawca, coacha, szkoleniowca, trenera sprzedaży „Улучши свою жизнь, сделай первый шаг”.

➤ Otrzymałam zaproszenie stać jedną z bohaterek książki o znanych ludziach z Żor – dla mnie to mega zaszczyt! Już niedługo można będzie poczytać o „Ukraince, zakochanej w Żorach”.

➤ Poznałam sporo ciekawych ludzi – przedsiębiorczych kobiet, podróżników, zakochanych w zwiedzanie świata. Może to znak?! ;)

➤ Po dwóch latach przeprowadzki do Polski zaczęłam uczyć moich rodaków języka polskiego. Stało się tak dzięki dobrym, szczerym i bardzo pomocnym ludziom z rybnickiego Stowarzyszenia 17-ka i projektu „28 dzielnica”. Uczę i ciągle uczę się sama!
➤Dostałam pierwszy w życiu mandat, ale również, dzięki korepetycjom, nauczyłam się „czytać” nawigację, jeżdżąc w miejsca mnie nieznane.

➤ Organizowałam dla mojej przyjaciółki z Ukrainy, utalentowanej twórczyni lalek-motanek I poetki Natalii Buhai prezentacje lalek oraz polsko-ukraiński fotoproejkt “Lalki motanki amulety macierzyństwa”. Bardzo się cieszę z tego powodu – uważam, że tak piękne dzieła sztuki powinny być znane również poza Ukrainą!

A jeszcze w tym roku było sporo wycieczek #Rodzinka_PL_UA i wczasy nad bajkowym jeziorem na Węgrzech. Był to rok, napełniony miłością i wsparciem mojej rodziny. Bez nich żadne sukcesy zawodowe czy społeczne nie mają sensu. Dziękuję, moi Najdrożsi!

Moje noworoczne postanowienia to:

➤ Uruchomić stronę internetową z promocją swoich usług. Dziękuję Kobieta koduje Justyna Bartoszewska za kopa moralnego ;)
➤ Kontynuować naukę hiszpańskiego i podciągnąć swój angielski, żeby co najmniej oglądać filmy w oryginale. "Im więcej języków znasz, tym bardziej jesteś człowiekiem!" - pamiętacie? Również pomaga to w pracy!
➤ Wystartować z audycją na Radio.Żory - woła mnie moja przeszłość dziennikarska, no i mam propozycję od redaktora naczelnego Agnieszki Kraińskiej. Dla czego nie?! O szczegółach poinformuję wkrótce ;)
➤ Organizować drugą i kolejne edycje warsztatów dla nauczycieli.

Oczywiście, jest w planach więcej klientów, dochodów, zamówień i ciekawych projektów! Myślę, że dzięki zawziętości, merytoryczności działań oraz wsparciu bliskich osób i znajomych mi się uda! Czego i Wam życzę! 
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU 2019!

Komentarze

  1. Alla, jesteś niesamowita! Kobieta petarda! Życzymy kolejnych sukcesów na wielu płaszczyznach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, super określenie! :) Będę się starać! Również życzę rozwoju Waszemu projektowi!

      Usuń
  2. Jesteś kobietą bardzo ambitną. Również planuję rozpocząć własną działalność związaną właśnie z rynkiem wschodnim. Twój blog mnie też do tego motywuje :)
    Zastanawiam się jednak jeszcze nad kilkoma aspektami, takimi jak np. kupienie gotowej spółki (np. od http://spolka.org/), aby usprawnić proces wchodzenia na rynek, oraz czy jeszcze jednak dać sobie trochę czasu na doszkolenie języka angielskiego, który mimo wszystko jest językiem międzynarodowym (język rosyjski mam na poziomie C1, więc tutaj większego problemu nie będzie). Jak myślisz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukacie wsparcia do swojego biznesu modowego ? Firma, która pomoże wam zarządzać firmą https://www.crowe.com/pl/services/konsulting/zarzadzanie-procesami Posiadają duże doświadczenie współpracują z wieloma firmami na całym świecie. Koniecznie zobaczcie ich oferty. Pozdrawiam Ewa !

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli prowadzisz firmę to myślę, że zainteresuje cię faktoring z regresem. Dzięki takim rozwiązaniom będziesz mieć zapewnioną płynnośc finansową. To bardzo ważne w dzisiejszych czasach szczególnie po rozwiązaniach, które wprowadził nasz rząd...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze na bieżąco z trendami, zawsze gotowi na nowe wyzwania. Ich kreatywność i zaangażowanie są nieocenione dla naszego sukcesu biznesowego. agencja marketingowa

    OdpowiedzUsuń
  9. Firma oferująca analize stron internetowych to kluczowy partner dla każdego przedsiębiorstwa online. Odkryj precyzyjną usługę dostarczając konkretnych wskazówek dotyczących optymalizacji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

40 сервисов для мониторинга отзывов о компании в онлайн и традиционных медиа

Witaj drogi czytelniku!

Obiecanki cacanki czyli Dla czego nie warto bawić się w działalność nierejestrowaną